قوانین داخلی بیمارستان

قوانین داخلی بیمارستان آسیا

از اينکه بيمارستان آسيا را برای درمان خود انتخاب کرده ايد،اين حسن انتخاب را سپاس ميداريم.ضمن خوش آمد گويی و آرزوی سلامت مجدد،مقررات بيمارستان و موارد زير را که مراجعين قبلی به علت عدم اطلاع از آنها به مشکلاتی بر خورده اند اعلام می نمايد،در صورت وقوع هر گونه سئوال با اطلاعات بيمارستان تماس حاصل فرماييد:

1-لطفا کليه اطلاعات موجود در صفحه اول پرونده رامطالعه ودر صورتی که اطلاعات موجود مغاير با مشخصات شناسنامه ای و قانونی شماست،سريعاً مسئولين پذيرش را مطلع فرماييد.

2-در هنگام پذيرش،يک عدد کيف حاوی لوازم بهداشتی شخصی در اختيار شما قرار ميگيرد.

3-ساعات ملاقات بيماران،در شش ماهه اول سال،عصر ها از ساعت3-5 بعد از ظهر و در شش ماهه دوم سال،عصر ها از ساعت 2-4 بعد از ظهر ميباشد(به جز بيماران بخش های ويژه که از ساعت15:30-15 می باشد)ملاقات بيماران غير ساعات اعلام شده ممنوع می باشد.

4-با توجه به محدوديت زمان و مکان وبرای رفاه خود و بيماران بيمارستان،تقاضا داريم خويشان و دوستانی را که مايل به ملاقات از بيمار ميباشند،پس از ترخيص به منزل هدايت کنيد.

5-خواهشمند است از آوردن کودکان دلبندتان برای ملاقات بيمار(به جهت آلودگی محيط بيمارستان)خودداری فر ماييد.

6-سيگار کشيدن در محيط بيمارستان توسط بيمار وهمراهان اکيداً ممنوع است.

7-مسئوليت نگهداری لوازم قيمتی و اشياء گرانبها و لوازم شخصی و لوازمی مانند دندان مصنوعی و اندام مصنوعی وامثالهم به عهده بيمار محترم است.تقاضا می شود قبل از بستری شدن، پول و اشياء گران قيمت خود را در مقابل اخذ رسيد به صندوق بيمارستان تحویل دهيد،در غير اين صورت بيمارستان هيچگونه مسئوليتی نسبت به مفقود شدن اشياء نخواهد داشت.

8-چنانچه مورد عمل جراحی قرار خواهيد گرفت،در روز عمل فقط يک نفر از نزديکان درجه اول(در صورت دريافت کارت همراه) مي تواند در اتاق بيمار توقف نمايد.

9-برای هر بيمار فقط يک نفر از همراهان بيمار ميتواند با دريافت کارت همراه(به جهت پرداخت هزينه) در اتاق بيمار بماند.در ضمن در بخش زايمان و کودکان،همراه بايستی خانم باشد.

10-صدور کارت همراه به منزله حضور دائم همراه بوده و هزينه بيمارستانی محاسبه و منظور ميگردد.در ضمن کارت همراه فقط برای افرادی صادر ميگردد که قصد ماندن در بيمارستان را دارد و تا زمانی که کارت همراه بر گردانده نشود هزينه همراه به طور کامل محاسبه خواهد شد.

11-مبلغی که هنگام بستری از شما اخذ ميشود فقط پيش پرداخت است.برای آگاهی از هزينه کامل درمان خود به واحد ترخيص مراجعه فرماييد،زيرا فقط واحد ترخيص بيمارستان حق اظهار نظر در مورد هزينه های درماني را دارد و اظهار نظر پزشکان معالج شما و سايرين به هيچ وجه قابل استناد نميباشد.

12-در صورتی که مدت بستری شما بيشتر از 3 روز به طول انجاميد، جهت اطلاع از ميزان هزينه ها به واحد ترخيص مراجعه و یا با شماره 117 تماس حاصل فرماييد. بنابراين از همراهان محترم تقاضا ميشود برای بيمارانی که بيش از سه روز در بيمارستان اقامت داشته اند و هزينه درمان آنها افزايش مي يابد، مي بايستی ضمن مراجعه به واحد ترخيص نسبت به تسويه هزينه پرونده بيمارستانی اقدام نمايند.

13-قبض های پيش پرداخت را تا هنگام روز ترخيص و تسويه حساب پايانی نزد خود نگهداريد و به هنگام ترخيص به صندوق ارائه نماييد.

14-در صورتيکه بيمار شما بعد از 2 بعد از ظهر مرخص شود يک روز اضافه محاسبه خواهد شد.

15-ممکن است ترخيص بيمار در روز تعطيل انجام شود لطفا پيش بينی های لازم را برای پرداخت صورت حساب به عمل آوريد.

16-در بعضی از معرفی نامه های سازمانهای طرف قرار داد بيمارستان،پرداخت مبلغی تحت عنوان فرانشيز قيد مي شود که به عهده بيمار ميباشد.

17-بيمارانيکه معرفی نامه هايي از سازمانهای بيمه گر ارائه مينمايند در صورت بستری در اتاق خصوصی ميبايست ما به التفاوت تعرفه آزاد اتاق خصوصی و تعرفه بيمه اتاق دو تخته را پرداخت نمايند.لطفاً قبل از بستری به اين موضوع توجه فرماييد.درصورتيکه به هر دليلی بيمار خصوصی پذيرش شود،تغيير نوع تعرفه او از خصوصی به بيمارتحت پوشش بيمه يا طرف قرارداد غير ممکن ميباشد.پس حتما نحوه بستری خود را در بدو ورود مشخص فرماييد.

18-بيمارستان آسيا يک بيمارستان صد در صد خصوصی است که بر اساس اصل در آمد و هزينه،امور جاری خود را اداره ميکند و تحت پو شش هيچ سازمان يا نهاد دولتي نمي باشد،در نتيجه پرداخت وديعه کامل و کافي و تسويه حساب براساس مبلغ اعلام شده توسط واحد ترخيص ، برای بيماران الزامي است از آنجا که نرخ ها قبلا متعادل و براساس حداقل ها تنظيم شده اند لذا هيچگونه تخفیفی در هزينه ها وجود ندارد.

19-در صورت بروز مزاحمت تلفنی به هر دليلي (تحت هر عنوانی از قبيل:دکتر،پرستار،مسئول بيمه،و.....) بلا فاصله مسئول بخش را مطلع نماييد.همچنين در صورت مشاهده هر گونه وضعيت غير عادی يا ورود افراد مشکوک، به فوريت مسئولين بخش يا مسئول انتظامات بيمارستان را آگاه نماييد.برای همین منظور تلفنهای ضروری در انتهای اين کتابچه اعلام شده است.

20-در هنگامی که برای درمان بيمار گرامی خود به اين مرکز درماني رفت و آمد داريد،به هيچ عنوان و تحت هيچ شرايطی به هيچ يک از پرسنل بيمارستان وجهی پرداخت نفرماييد.در صورت پيش آمدن مشکل، حتما مسئولين بيمارستان را مطلع نماييد.

21-به هنگام ترخيص، از منشی بخش،کليشه راديوگرافی و سی تی اسکن ها و داروهای باقی مانده خود را با ثبت رسيد دريافت نماييد.

22-لطفا برگه های رضايت سنجی و نظر خواهی را مطالعه و پاسخ خود را به همراه انتقاد و پيشنهاد مورد نظرتان اعلام نماييد.

23-لطفا شکايات،انتقادات و پيشنهادات خود را کتباً به مديريت بيمارستان اطلاع داده و يا در داخل صندوق انتقادات و پيشنهادات که در محل مبادی ورودی بيمارستان نصب شده است بياندازيد.

24-لطفاً در صورت نياز به پرستار خصوصی ،با دفتر پرستاری هماهنگ شوید.

تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست) , مقابل دانشکده علامه طباطبایی
info@asiahospital.ir
021-88733571 (10 خط)